dijous, 26 de juny del 2014

DUES FELICITACIONS I UNES VACANCES

Avui, gairebé a final de curs, és un bon dia per felicitar aquesta primera generació de llicenciats en medicina que surt de la nostra Universitat de Girona. Sabem que no ha estat fácil. Però per fi, hem vist el somni realitzat. Vuitanta professionals que duran el nom de la nostra Girona arreu del món. Especialment m’ha agradat el que han dit: necessitem un nou Trueta i cal aturar les retallades. Hi ho diuen després de conèixer durant sis anys el nostre sistema sanitari. Ho diuen amb coneixement de causa. Ho va entendre el Sr. Conseller? Es clar; entenc que és molt agradable presidir un acta acadèmic com aquest. Però, què en coneix el Sr. Conseller de les realitats que pateix aquest sistema sanitari que havia arribat a uns nivells molt alts de excel•lència i que si ara s’hi manté es amb l’esforç impagable d’uns professionals de primera i amb una resignació dels usuaris. Jo li recomanaria al Sr. Conseller que, abans de presidir un acte així, fes una estada en algun dels nostres centres. La política, si no és viscuda, no serveix al poble. I, per tant, no serveix.

I la segona felicitació és per la nova junta directiva del Col•legi de Metges. Aquest òrgan representatiu té la oportunitat de fer-se sentir i de actuar en aquesta societat on s’han retallat tant els recursos en sanitat. La batalla no està perduda. Però cal posar-hi tota la força per aconseguir un sistema sanitari públic de primera qualitat.

Són dos esdeveniments en el camp de la medicina a les nostres comarques que mereixen una especial atenció, reflexió i consideració.

I unes vacances. Si. Des de setembre de 1992 no he deixat mai de escriure, dijous a dijous, aquesta columna al Diari de Girona. M’hi he sentit i m’hi sento a gust. La llibertat d’expressió i la obertura de camins m’ha premés escriure sobre temes variadíssims. També m’ha permés compartir un premi Manuel Bonmatí amb la sempre recordada Agustina Reixach. I des dels articles del Diari en vaig publicar el meu llibre “Parlem de l’Adolescència” (CCG Edicions). Ara, a final de curs, he decidit prendre’m un temps de vacances. A l’escriptor també li va bé un temps de silenci. Ajuda a interioritzar idees. Per tant, deixaré aquesta columna dels dijous fins que el sol torni a baixar i comencem a veremar el raïm. Al setembre espero retrobar-me amb els que em seguiu habitualment. Amb nous temes i noves reflexions. A tots us desitjo un molt bon estiu, temps de descans i de represa de forces.

DIARI DE GIRONA, 26 de juny de 2014.

Dr. Josep Cornellà i Canals
Psiquiatra infantil a Girona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada